tirsdag, januar 30, 2007

MADAGASKAR
Hvertfall. Det er en barneskole i en bitteliten landsby som ligger laaaangt fra allfarvei! Det er litt kult, veien er så sinnsykt dårlig noen steder at jeg henger i beltet ned i dumpa og treffer nesten taket når vi homper opp igjen... (det at det faktisk er belte er også litt godt egentlig.. deilig å faktisk føle at man henge fast i bilen, og ikke bare faller helt over på andre sida av bilen i hver sving). Vi måtte gå det siste stykket inn til landsbyen fordi de turte ikke kjøre over den .. kremt.. ganske så falleferdige brua for å komme inn i landsbyen.Det er to klasser, og da vi kom fikk jeg og Ingelill hver vår klasse og beskjed om å starte. Da hadde vi to timer engelskundervisning.. vi visste ingenting om nivå så jeg stod litt rådvill der et par sekunder før jeg hørte at ingelill dro igang "Head, and shoulders, knees and toes" på andre sida av veggen.. så da gjorde jeg det samme!Etter to timer med ungene var det tid for å undervise de eldre. Dvs. engelsklæreren, rektor og et par andre voksne folk i landsbyen der.


Her er jeg i gang forran tavla, mens de skriver flittig ned.
Her er Ingelill i gang med å lære de matvarene på engelsk!

Spennende å prøve å undervise på en sånn skole... Ånkli landsbyskole, langt utpå bygda... Gøy å se litt mer av landet rundt også. På SFM er vi jo på en fancy skole med to etasjer og mange rom osv.. Litt mer primitivt detta her, og litt mer spennende kanskje...?
Les mer


1 kommentar:

Anonym sa...

xxjh ugtdf [URL=http://www.katesxxx.com]katesxxx[/URL] wuhkbn v ns u xoc