onsdag, november 29, 2006


Da var språkstudie slutt, og min lærerkarriere i gang… Vi var tre spente, gule jenter som mandag besøkte vår første skole. Har nemlig fått oss to lekre t-skjorter som vi skal ha på oss når vi reiser rundt, en gul konge t-skjorte og en blå dronning t.skjorte…(i XL) Vi føler oss ikke akkurat veldig attraktive… Når lærerne på skolene sier: ”oh, you are so beautiful!” er det nesten så jeg tror de tuller! Vi var altså ganske spente der vi kom, men det gikk overraskende bra! Det varierer med hvor mange elever det er i klassene, første dagen var det pangstart med 40 stk i en klasse! Så der står jeg med 40(eller 80…) spørrende øyne mot meg! Så kommer det en lærer bort til meg med en mikrofon, jaja hvorfor ikke? (er ikke akkurat big fan av mikrofoner kan du si…) Så plutselig når jeg står der og synger ”good morning to you” i mikrofon går det opp for meg; hva i alle dager driver jeg med!? Jeg synger i mikrofon og har et publikum på 40 unger, og jeg var ikke nervøs engang- utrolig deilig! Ungene var kjempe skjønne! Og det klarte og forstå litt etter hvert også! De to første dagene var elevene 9-12 år, og de to neste dagene var de 13-15 år. Fordelen med de eldste var at de forsto mer, men ulempen var at de var så utrolig sjenerte! Spesielt guttene, i en av klassene var det to gutter som satt med en bok foran ansiktet hele timen!! Jeg så ikke ansiktene dems en eneste gang tror jeg, og når jeg nærmet meg dem vrei de seg på stolen og prøvde å stikke hode inn i veggen…


Ingen kommentarer: